Ebay skúsenosti ked zásielka nechodí.

Článok je určený pre tých ktorý si objednali z ebay a tovar ,zásielka im nechodí. S  e-bay objednávam pravidelne a stalo sa mi že zásielka neprišla. Ako konať keď sa dostanem do takejto  situácie.

Pár faktov ktoré pomôžu zachrániť peniaze na ebay ak tovar neprišiel :

Paypal je to celosvetová internetová peňaženka, ktorej úlohou je okrem sprostredkovania transakcie aj chrániť nakupujúceho. Nakupujúci má možnosť otvoriť spor „open case“.Túto možnosť môže využiť iba do 45 dní od zadania objednávky. V spore sa musí vyjadriť predajca ak sa nevyjadrí , paypal automaticky vám vráti peniaze.

 

Po 45 dňoch je to už iba na dobrej vôle obchodníka či vám vráti peniaze.

 

V Ebay tiež funguje podobný mechanizmus ak objednávka nedorazí v stanovenej lehote tj cca do 35 dní možete otvoriť spor , navyše môžete dať zlé hodnotenie, ktoré je postrach pre všetkých predajcov.

Ja však som open case využil len 2x , no zásielok mi neprišlo viac.Vždy odporúčam sa dohodnúť  po správach. Komunikuje sa anglicky a pretože som sa anglicky nikdy neučil použijem google translate.

Svoj obchod sledujem v položke purchase history tj história nákupov :

spor na ebay

 

V zelenom políčku je dátum platby/ predaju  09/01/013

Tracking number: sledovacie číslo

Estimated delivery: to je predpokladané doručenie zásielky mne to píše  september 20 alebo október 3.

1 Nezabudnite zanechať hodnotenie alebo v prípade problému kliknuť do „Resolution centra“ ak zásielka nedorazí 10/15/13. 

2 Contact seller to je kontaktovať  obchodníka

Ebay nedošiel tovar kontakt na obchodníka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V červenom rámiku je  možnosť neprišiel mi tovar ak mi tovar  ešte nedorazil , píšem to spravidla nejak 2-4 dni pred tým ako je určené v bode 1.  čiže pred dnom  10.15. 2013 (preto lebo obchodník sa može ozvať do 48 hodín a to by bolo už do 10.17.2013).

V zelenom políčku je že tovar dorazila ale nieje to čo som si objednal ,alebo chýba paramater.to sa mi ešte nestalo no dá sa to využiť ak tovar prišiel poškodení.

 

Po klinutí na jednu zmožností sa vám objaví unifikovaná odpoved v štýle že „tovar možno mešká“

a potom otázka či vám ta odpoveď pomohla alebo chcete kontaktovať predajcu. Zaškrknete nie , chcem kontaktovať predajcu a dáte continue

 

kontaktovanie obchodníka na ebay

 

 

 

 

 

 

Napíšete krátku spravu:

Dobrý den   v 1 septembra som si od vas objednal bočnik 

a bočník stale nedorazil. prosím navrhnite další krok

s pozdravom  meno

samozrejme to píšete po anglicky

Good day in 1 september i order shunt from you 

and shunt is still not arived, please suggest next 

best regards  meno

 

Obchodník odpovie v štýle že zásielka má meškanie a nemá na to vliv. navrhne či by ste pár dní nemohli počkať.

Vy mu odpoviete kladne že počkáte 4-7 dní  ak  do napr 7 dní zásielka nedorazí tak  sa mu ozvete . a potom zvolíte refund  tj vrátenie penazí alebo resend posladnie znova.

Anglické znenie textu  je :

Good day i will wait next * 7 days , if delivery not arive i send message.

thanks and best regards „vaše meno“

 

Ak do dalších 7 dní zasielka nedorazí. Obchodníkovi znovu pošlete mail že ste čakali dalších 7 dní a že chcete refund vrátenie penazí alebo resend znovu odoslanie.

Good day 

Delivery  not arive after  next 7 days pls refund or resend

thanks for your patience

Po tejto správe sa obchodník vyjadrí či vám to pošle zvnovu alebo vám vráti penazie.

Good day i refund you in 24-48 hours. Dobrý den do 24-48 hodín vám budú vrátené peniaze.

takto by mala znieť odpoveď.

Moje skúsenosti s ebay obchodníkmi

Sú také že mi vrátili peniaz aj potom čo mi ebay už neposkytoval ochranu teda po uplynutí lehoty ! to si velmi vážim a cením. No odporúčam im všetko písať dostatočnom predstihu tak  ak ešte počkáte 5-7 dní naviac + nejaké dva dni rozhovor o refunde , aby ste stále boli v ochrannej lehote  Ebay alebo paypal tj maximálne do 45 dní od uskutočnenia platby.Aj keď mna vyplatili aj po tejto lehote síce už nemuseli .

Treba mať na pamäti aj to že tovar obchodník skutočne poslal (vo väčšine pripadov) a niekto ho asi na pošte ukradol (ide to cez viacero štátov) alebo sa zamotal. Takže obchodník  môže byť v situácii že nemá tovar a peniaze musí ešte vrátiť.

Preto to nesmiete zneužívať  ! tj dostanete tovar a obchodníkovi písať že neprišiel, takýto ludia si zaslužia Kop do hlavy.

 

logo

Ak tovar z ebay neprišiel kompletný :

 

S obchodníkom sa dá samozrejme aj v tomto prípade dojednať . Môžete ho  požiadať o čiastočný refund vo výške ceny veci čo neprišla. No ja som použil spôsob  že objednám si dalšiu vec a ty mi pribalíš k nej danú vec čo mi naposledy neprišla na tento krok  väčšina obchodníkov pristúpi.

Takýmito spôsobmi som ujednal väčšinu problémov (90%) ak tovar neprišiel alebo časť chýbala, Obchodníci nemajú radi ak je zlý feedback a myslím že ak tovar neprišiel a obchodník ma dobrý feedback neurobil to nápočne. Čo by získal 5 eur a problémy , zlý feedback ..on má za tovar už dobre zaplatené a preto sa mu klamať neoplatí.

Dobrý obchodníci boli Cedlim, Tom top, (sú to vlastne obchody)

 

ešte jedna vec po obdržaný tovaru , refundu dajte obchodníkovi kladný feedback a plných sto  všetky hviezdičky.

Pozri si aj dalšie návody ako sa zaregistrovať na ebay:

http://ledtest.sk/registracia-na-ebay/

Registrácia na paypal návod:

http://ledtest.sk/tag/paypal/

2 komentáre

  1. zdravim mne sa stala taka vec ze som vyhral aukciu zaplatil som riadne za tovar a ked som pozeral tak o 3 tyzdne zrazu mal z 99,8% feedback pod 94 a neda sa k jeho feedback ani dostat pise mi ze predajca sa rozhodol skryt komentare a tu moj problem nastava dnes som prvy krat pisal kedze uz celkom dost meska som zvedavy ako to pojde dalej…ale dost ma zarazilo ze si moze predajca skryvat komenty a ze mu zrazu padne hodnotenie za 3 tyzdne pod 94%

  2. Neni zástanca hned otvárania sporov ale keď padá rýchlo feedback a zásielka nechodí spor kludne otvor ak by si nevedel ako tak ti všetko poradím. Zásielka bola hodnoty ? .. čím vyšia hodnota tým vyšie riziko .. sorry že neskoro odpovedám .. asi už si nejako dopadol .. hadam sa všetko vyriešilo k spokojnosti

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *